dinsdag 23 december 2014

Surf's up (Do they know it's Xmas time at all?)

Vandaag kon ik tot mijn grote verrassing de skills die ik had opgedaan tijdens de uilenworkshop weer toepassen. Want het mag dan bijna Kerst zijn, als er golven zijn, moet er gesurft worden: gewindsurft en gekitesurft – hoe ruiger hoe liever! Gelukkig had ik m'n cameratas bij me en kon ik prachtige sfeerplaatjes schieten.





Ik was niet de enige die er lol in had, de watersporters hadden het overduidelijk ook naar hun zin. Genoeg mogelijkheden dus voor mij om te oefenen met de servo-instelling, continushots en meetrekken. Het resultaat is erg bevredigend: heel veel scherpe foto's achter elkaar. Als ik beter was met beeldbewerking, had ik hier vast hele mooie series van kunnen maken. Voor nu blijft het bij een paar losse shots. Wie weet later nog eens?


Voor de grap ook een foto met het drijvende kantoorpand erbij, zodat je goed kunt zien hoe hoog die gasten wel niet komen:


 En natuurlijk een uitsnede op 100% om te laten zien dat de uilenworkshop echt heeft geholpen:


Op de momenten dat de surfers zich op het verre stuk bevonden, had ik mooi de gelegenheid om te oefenen met het bevriezen van beweging. Het spatwater kwam zo'n beetje tot aan m'n oren, dus inspiratie genoeg!



Na een uur kroop ik zeiknat en verkleumd weer in de auto. Je moet wat overhebben voor je hobby!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten