woensdag 29 oktober 2014

Zonsondergang

Toch wel handig, altijd je camera bij je. Onderweg naar huis werd ik getrakteerd op een schitterende zonsondergang. Die moest natuurlijk vereeuwigd worden! Ik heb gekozen voor de 50 mm-lens, met als redenatie dat deze met z'n f 1.8 het beste zou kunnen omgaan met de beperkte hoeveelheid licht.


Ik bekeek de eerste foto op het display en vond  'm wel heel erg kil overkomen, zelfs voor een oktoberdag. Duh, hij stond nog op de schemerlampstand. Gauw aangepast naar 'bewolkt' (de stand 'zonnig' leek me iets te optimistisch) en toen leken de foto's al een stuk meer op de werkelijkheid.
Ik heb achteraf stiekem de kleur nog iets opgekrikt, omdat ze toch iets te warm waren geworden, en het eindresultaat komt prachtig overeen met de gouden werkelijkheid.



Ik was niet happy met de compositie van de bovenstaande foto en ben verder de dijk afgeklauterd, zodat de rietpluimen een belangrijker rol zouden innemen. Dat leverde voor mijn gevoel een veel interessanter plaatje op.


Hier heb ik zitten spelen met scherpte/diepte. Prachtig hoe je het spinnetje en z'n avondeten kunt zien zitten!


En nog een laatste foto, voordat de zon door de wolken werd opgeslokt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten