maandag 20 oktober 2014

Kippen op het Muiderslot

Ik ben dol op kippen. En als ik zeg 'kip', dan bedoel ik 9 van de 10 keer 'ding met vleugels'. Dus een kip is een kip. Maar een struisvogel is ook een kip. En een Boeing 747-400 ook. Roofvogels en vliegtuigen zijn mijn lievelingskippen. Die zullen dan ook in groten getale voorbij komen op dit blog.

Vandaag met de kennis die ik heb opgedaan tijdens de Canon-workshop een bezoek gebracht aan het Muiderslot. Daar heb ik heerlijk met m'n nieuwe telelens kunnen oefenen, maar ik wilde ook graag een keer m'n 'plastic fantastic' loslaten op de kippen van de valkenier. Ziehier het resultaat:

De tip over de kortere sluitertijden heeft gewerkt, Olly is keurig bevroren:



Mensen denken wel eens dat uilen lief en schattig en fluffy zijn vergeleken bij andere roofvogels. Vaak zijn dat mensen die een uil nog nooit van dichtbij hebben gezien.

Die ogen...


Die klauwen!


Toch kun je het ze bijna niet kwalijk nemen. Sommige uilen wekken nu eenmaal niet echt de indruk dat het dodelijke jagers zijn. Voor Calimero bijvoorbeeld heb je bijna een macrolens nodig, da's zo'n ukkie!


Toch wil de gemiddelde krekel deze killer niet tegenkomen!


Van deze prachtige woestijnbuizerd weet ik de naam niet, maar fotogeniek is 'ie wel!



Omdat het zo'n prachtig beest is, hier nog eentje 'larger than life'. Hij is trouwens niet verkouden, dat schildje in z'n neus zorgt ervoor dat hij ook tijdens baksteenvlucht kan blijven ademen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten