dinsdag 21 oktober 2014

Spelen met beeldbewerking

Van 't weekend eens rondgekeken wat er zoal te vinden was aan gratis fotobewerkingssoftware. Dat viel niet tegen! Zo is de foto boven aan het blog gemaakt met Photoscape. Op dit moment denk ik niet dat ik heel veel tijd ga hebben voor fotobewerking. Voor zo'n casual gebruiker is het daarom een beetje jammer dat Adobe is overgestapt op abonnementen. Maar ik denk dat ik me voorlopig wel even vermaak. Hier vast wat creatieve uitspattingen van foto's die ik in voorgaande weken had gemaakt, met m'n oude lens.


De dames Trui en Trees waren  een tikkeltje fuzzy geworden, dus zij zijn in Photoscape weer een beetje aangescherpt. Om het fysieke contrast van de dames met hun omgeving (de wandelgangen van Schiphol) ook in de foto te benadrukken, heb ik de dames in kleur gelaten en de rest van de wereld een stapje terug laten doen in zwart-wit. Als ik het straks beter kan, gaat het rode rugzakje er ook nog aan!

Onderweg naar het werk gestopt voor een foto van de volle maan. Binnenfotografie, kunstlicht en flitsen behoren nog niet bepaald tot mijn sterkste punten, maar met de scherptetool van Photoscape lijkt het nog heel wat!



Voor wie denkt dat ik 'm overbelicht heb: het was 's ochtends kwart over zeven en de zon stond te popelen om boven de horizon uit te knallen. Het was dus echt al behoorlijk licht aan het worden. Zelfde foto als hierboven. Minder kleur, meer drama:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten