zondag 21 september 2014

En toch...

Ik loop nu een paar dagen plaatjes te schieten en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen: het valt me een beetje tegen. En dan heb ik het niet over het meezeulen van de cameratas, maar over de foto's. Ik snap heus wel dat mijn foto's niet van dezelfde kwaliteit zijn als de eindeloos inzoombare shots van bijvoorbeeld National Geographic-fotografen. Maar ik had wel een duidelijker verschil verwacht vergeleken bij mijn compactcamera. Als ik door de zoeker kijk, is het beeld vlijmscherp, en op het display ziet het er veelbelovend uit. Maar bekijk ik ze op m'n monitor, dan krijg ik al bij het eerste inzoomen last van pixelitis. Ik troost me met de gedachte dat alle begin moeilijk is en dat het wel beter zal gaan naarmate ik meer bijleer. Volgende week weer een stap in de goede richting: de Canon workshop. Eens kijken of ik daar leer hoe het wel moet!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten