zondag 2 november 2014

Sprookjes in de polder!

Wat doe je als je op een onbeschrijflijk prachtige novembermidddag wordt meegesleurd naar een uitkijkpost met zicht op het westen? Tegenlichtfoto’s maken! Ik heb een ietsiepietsie lopen smokkelen met het contrast en de helderheid, voor de rest zijn ze puur natuur, zelfs niet gecropt.



Leermoment van vandaag: fuzzy is niet altijd beter!


Onderweg nog een plaatje gemaakt van een vieze sloot, ik bedoel: fraai ecosysteem.


Waarbij ik me ook weer iets te veel heb laten gaan qua scherpte/diepte. Ga ik aan werken!

Uiteraard mocht bij de observatiepost aangekomen de telelens uit de tas, voor een kippenshot op 140-150 meter. Niet slecht, vind ik zelf, als je bedenkt dat ik zonder statief (wel opgelegd) heb geschoten.



Met een beetje croppen wordt 'ie waarschijnlijk wel spannender, maar wou 'm juist in volle glorie laten zien.

Ter referentie de zilverreiger uit bovenstaande foto op 100 en 200 procent (even klikken voor ware grootte). 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten