woensdag 12 november 2014

Ode aan de zon

Het begint een beetje eentonig te worden met al die zonsopkomsten en zonsondergangen, maar dat is zo'n beetje het enige daglicht dat ik doordeweeks nog zie. En soms zijn ze gewoon te mooi om te laten lopen! Vandaag was het twee keer raak. Vanmorgen deze grandioze zonsopkomst:


En op de terugweg deze schitterende zonsondergang.




Ik weet dat dit volgens de 'gulden snede' geen goede foto's zijn, maar ik vond het contrast tussen alle 'actie' die in de wolken plaatsvond en het donkere, stille water zo mooi, dat ik er toch voor gekozen heb de foto's halfdoor te doen.

Ik vind het nog wel lastig om de juiste lichttemperatuur te kiezen voor dit soort shots. Het maakt nogal een verschil welke temperatuur je kiest. Drie shots, met drie verschillende instellingen. 





De fotograaf in mij is weer blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten