zaterdag 8 november 2014

Canon Lens Experience

Vandaag ben ik naar de Canon Lens Experience geweest, om te kijken wat ik nou precies allemaal op mijn wensenlijst wilde hebben. En het was natuurlijk een mooie gelegenheid om weer eens naar de Orchideeƫnhoeve te gaan.

De lens die ik op het oog had, was een 24-70 mm, die mooi aansluit bij mijn tele 70-200. De specificaties en de reviews waren indrukwekkend, dus benieuwd hoe 'ie in het echt was. Ik kon de lens lenen bij de lori-kooi. Dat kwam mooi uit, want ik was benieuwd hoe 'ie was met bewegende onderwerpen en hoe de kleuren waren, en de lori's voldeden aan beide eisen: niet stil willen zitten en bijzonder kleurrijk. En passant heb ik ook nog wat nieuwe vloekwoorden opgepikt, want er werd wat afgepoept in dat hok!






De bloemen en de vlinders waren natuurlijk de ideale doelwitten voor dichtbijfotografie. De macrolenzen waren dan ook erg populair en de lens die ik had willen uitproberen was helaas continu uitgeleend. Maar ook met m'n eigen lens kon ik gelukkig wat aardige plaatjes schieten.





Al werd de camera helemaal gek van het doorzichtige vlindertje: waar moet ik op scherpstellen??



Om toch wat macroshots te kunnen maken, heb ik later op de middag een van de andere macrolenzen uitgeprobeerd. Uiteraard was de eerste foto weer veel te optimistisch genomen:


Gelukkig kreeg ik daarna de smaak te pakken en ging het een stuk beter.






Hier nog een paar mooie 100%-uitsnedes. Wat zit zo'n vlinder toch vernuftig in elkaar!





Fraaie plaatjes, maar op dit moment een prijskaartje dat ik me niet kan veroorloven. Eerst maar eens kijken of de macrostand van de 24-70 daadwerkelijk iets doet en wat er gebeurt als ik wat handiger word met m'n macrofilters

Bijna vergeten, er waren ook orchideeƫn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten